کناف سقف پذیرایی مستطیلی ، مربعی، گرد

کناف سقف پذیرایی مستطیلی ، مربعی، گرد

کناف سقف پذیرایی مستطیلی و کاربرد آن

ورق کناف چیست؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که کناف چیست؟ در اصل کناف اسم یک برند خانوادگی است که در آلمان بسیار معروف است، و به دلیل فعالیت گسترده ای که دارد توانسته از آلمان وارد ایران نیز بشود. ورق کناف صفحه های گچی به همراه روکش کاغذی است که به شکل یکپارچه در آمده و نوعی از سقف کاذب است. این صفحه های گچی که نسل جدیدی از گچ محسوب می‌شود.

<yoastmark class=

کناف چیست؟

یکی از مصالح مهم و اصلی که در ساخت و ساز های خشک و بدون آب از آن استفاده می‌شود، کناف است. از ورق کناف برای درست کردن طرح های جذاب و مختلف بر روی سقف های کاذب و دیوارها استفاده می‌شود. ورق کناف در ایران یکی از با کیفیت ترین کناف های جهان است.

استفاده از کناف در صنعت طراحی دکوراسیون ساختمان های کلاسیک و مدرن بسیار رایج است.

کناف چیست؟

کناف چیست؟

انواع کناف سقف

کناف سقف شیراز انواع مختلفی دارد که هر کدام از انواع کناف سقف ویژگی‌ای خاص و کاربردی متفاوت را دارد. از انواع کناف سقف می‌توان به کناف ساده (RG)، کناف مقاوم در برابر رطوبت (MR)، کناف مقاوم در برابر آتش (FR) و کناف مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM) اشاره کرد.

کناف ساده (RG)

سطح و لبه‌ی بلندتر صفحات کناف ساده با مقوای محکمی پوشیده شده است. از کناف ساده در سقف کاذب می‌توانه استفاده کرد.

کناف مقاوم در برابر رطوبت (MR)

گچ صفحات کناف مقاوم در برابر رطوبت، با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است. این نوع کناف را می‌توان از روی مقوای سبز رنگی که در پشت و روی آن‌ها چسبیده است تشخیص داد. از کناف مقاوم در برابر رطوبت می‌توان برای اجرای سقف قسمت‌های مرطوب ساختمان مثل حمام و دستشویی و آشپزخانه استفاده کرد.

کناف مقاوم در برابر آتش (FR)

گچ به کار رفته در کناف مقاوم در برابر آتش حاوی الیاف فایبرگلاس است. از کناف مقاوم در برابر آتش می‌توان در مکان‌هایی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد استفاده کرد.

کناف مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM)

این نوع کناف در گچ خود هم الیاف فایبر گلاس دارد و هم با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است. از این کناف‌ها در جاهایی که هم مرطوب هستند و هم امکان آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد استفاده می‌شود.

 

کناف سقف پذیرایی مستطیلی در کجا کاربرد دارد؟

معمولا از کناف سقف پذیرایی مستطیلی برای سقف های بلند استفاده می شود که با نورپردازی هایی که در داخل آنها انجام می شود جلوه ویژه ای به ساختمان دهد. اما پرکاربردترین بخش سقف پذیرایی می باشد که از کناف مستطیلی برای طراحی آن استفاده می شود.

طرح‌های بسیار ظریفی را می‌توان با استفاده از چیدمان های متفاوتی از عناصر مقعر و محدب یا قوسی شکل برای کناف سقف پذیرایی ایجاد کرد. استفاده از رنگ های مختلف جلوه های کنتراست جالبی را امکان پذیر می کند. هیچ محدودیتی برای تخیل معمار یا طراح در ایجاد جلوه های فضایی جدید وجود ندارد.

<yoastmark class=

کناف سقف ساده متری چند است؟

قیمت کناف ساده سقف کاذب به دو عامل بستگی دارد: کیفیت کناف سقف ساده و هزینه‌های اجرای آن .

در ادامه ، ما نمونه هایی از مدل های کناف سقف پذیرایی ساده برای شما جمع آوری کرده ایم ، امیدواریم که از تماشای آنها را لذت ببرید.

 

طراحی کناف سقف پذیرایی مستطیلی

همانطور که قبلا اشاره شده طرح کناف برای پذیرایی مستطیل ، طراحی سقف یکی از روش های خلاقانه جهت بزرگ یا کوچک نشان داده فضای خانه و یا محل کار می باشد. یکی از جدید ترین و پر طرفدار ترین طرح های کناف سقف پذیرایی ، کناف سقف مستطیلی است که می تواند انواع فرم های سازه را نیز در این نمونه مورد استفاده قرار داد.

کناف سقف مستطیلی به کناف مدرن معروف اند که ظاهر خواستنی و لطیفی را به سقف پذیرایی می بخشند.

طرح کناف پذیرایی مستطیل را در مکان هایی می توان دید که در آن شیک و خاص بودن بسیار برای کارفرما مهم بوده است. از این رو طرح کناف مستطیلی را می توان به عنوان طرحی شیک و خاص و انتخاب کارفرما های با سلیقه دانست.

همچنین می توانید از برای کناف خانه مستطیلی از گچبری های متفاوت و رنگ آمیزی نیز بر روی کناف سقف مستطیلی سالن پذیرایی استفاده کنی. در انتخاب کناف برای سقف مستطیلی با سبک کلاسیک دقت داشته باشید که که ارتفاع سقف بسیار اهمیت دارد. اگر سقف سالن شما کوتاه است با تزیین سقف با رنگ های روشن می توانید به نتیجه ای مطلوب دست یافته و طراحی زیباتری داشته باشید.

استفاده از اشکال گوناگون با رنگ های متفاوت از ایده های جذابی است که برای خرید کناف سقف و اجرای آن در پذیرایی در نظر گرفته می شود، می توانید برای طراحی های کلاسیک، چند سبک گوناگون را با یکدیگر ترکیب کرده و یک طراحی مدرن و امروزی داشته باشید.

طراحی <yoastmark class=

 

انواع کناف سقف پذیرایی 

کناف سقف پذیرایی مستطیلی ساده

آیا برای طراحی سقف کناف مستطیلی خود به دنبال طرح پیشرفته اید یا قصد دارید یک کار معمولی و ساده پیاده کنید؟ به نظر شما؛ بهترین و جذاب ترین طرح برای دکوراسیون سقف پذیرایی کدام است؟

کناف مستطیل ساده به عنوان منتخب ترین طرح کناف سقف شناخته می شود.

از بهترین ایده ها و تکنیک هایی که برای دکوراسیون سقف پذیرایی می توان اجرا کرد. کناف سقف  است.

کناف های سقف ساده از دیر باز تا کنون مورد توجه اند و می توانند تاثیر فوق العاده ای به سالن پذیرایی شما ببخشند.

کناف سقف پذیرایی مستطیلی ساده، انتخابی مناسب برای فضای نشیمن مدرن و ساده است.

از گذشته تا امروز؛ طرح های ساده در طراحی و معماری داخلی پایدار بوده و با گذر زمان، قدیمی نشده و جذابیت خود را همچنان حفظ خواهند کرده اند. گچبری سقف پذیرایی مستطیل از این نمونه طرح های جذاب اند که می توانند در خانه های کوچک با سقف کوتاه نیز اجرا شوند.

 

کناف سقف پذیرایی مستطیلی کوچک

از انواع کناف سقف پذیرایی مستطیلی می توان به کناف سقف پذیرایی مستطیلی کوچک اشاره نمود که از پرکاربردترین نوع کناف می باشد که در خانه هایی با مساحت کم، یا اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از دلایل مورد استقبال قرار گرفتن این نوع کناف: ۱-قیمت به صرفه آن ۲-سهولت در اجرا ۳-سرعت اجرا ۴-ساده و شیک بودن اشاره نمود.

طرح کناف سقف مستطیلی نام برده به صورت ساده اجرا می شود. با استفاده ازپیچ، پروفیل L۲۵ دور تا دور دیوار را نصب کنید سپس با توجه به عرض سقف مستطیلی کناف، پروفیل F۳۶ را با فاصله ۶۰ سانتی از هم پیچ می کنیم (تیپ A). سپس پانل های کی پلاس یا کناف ایران را به آن پیچ خواهیم کرد.

 

کناف سقف پذیرایی گرد

کناف سقف گرد یکی دیگر از انواع مدلهای اجرای کناف سقف پذیرایی می باشد که علاوه بر فضای اتاق نشیمن و پذیرایی در اتاق خواب و در برخی از موارد نیز در آشپزخانه استفاده می شود.

کناف گرد رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و در برخی از موارد این طرح کناف به صورت دایره های تو در تو طراحی می شود که آخرین دایره اغلب به صورت برجسته می باشد. اگر قصد اجرای کناف گرد در منزل خود را دارید حتما از یک متخصص و مشاور حرفه ای در این زمینه راهنمایی بخواهید . انتخاب درست ابعاد و طرح مناسب برای طراحی کناف سقف پذیرایی گرد بسیار حائز اهمیت است . چرا که با انتخاب نادرست و نابجا زیبایی و جذابیتی که مد نظرتان است را نخواهید داشت.

 

<yoastmark class=

کناف سقف مثلثی

کناف سقف مثلثی یکی از انواع کناف سقف می باشد که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد . اگر دقت کرده باشید می بینید که طراحی های ساده ، همیشه تاثیر بیشتری را از خود به جای گذاشته اند. بنابراین ، همیشه سعی کنید با توجه به کارایی محیط ، از مدل های مختلف کناف سقف استفاده کنید.

سالن پذیرایی ، یکی از نقاط حساس خانه است. بنابراین کناف کاری آن باید به صورت دقیق و تمیز انجام شود. هنگام نصب کناف ، از یک تیم حرفه ای استفاده کنید. خوب بگردید تا بهترین اکیپ کناف کاری را پیدا کنید.

 

طراحی و اجرای انواع سقف کناف طرحدار:

  • سقف های کناف (ساده و دکوراتیو)
  • سقف های آرمسترانگ (۶۰*۶۰)-
  • دیوارهای جداکننده و پوششی کناف (پارتیشن و لاینینگ)

واقعیت این است زمانی که از کناف صحبت می کنیم، در واقع در مورد زیبایی، منعطف بودن در عین حال از سرعت بالا در انجام کار صحبت می کنیم. کیفیت و تنوع در محصولات کنافی باعث شده این تخته های گچی به یکی از پرطرفدار ترین مصالح ساختمانی در معماری امروزی تبدیل شوند.

جنس کناف از گچ ساخته شده است اما به مقدار کمتر و ادغام شده با محصولی دیگر، در واقع کناف ها تخته های گچی هستند که سطوح و لبه های آن ها با کاغذی مخصوص پوشانده شده است. این محصول آلمانی است و اولین بار توسط کارخانه Knauf در آلمان تولید و به جهانیان ارائه شد.

نکته جالب این است که انواع پانل سقف کاذب وجود دارد که برای جای جای ساختمان ها طراحی گوناگونی دارند. برای مثال شما می توانید از کناف ها در ساخت دیوار، سقف کاذب کناف پذیرایی، ستون ها، تیر های فولادی و حتی نورپردازی با کناف درسقف کاذب پذیرایی استفاده کنید.

از آنجا که طراحی و دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهمترین بخش های ساختمانی است که زیبایی فضای داخلی را چندین برابر می کند. امروزه معماران و طراحان ساختمانی با دقت و وسواس فراوان بر روی این مقوله کار می کنند. سقف کاذب کناف هم بخشی از دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می شود.

طراحی و اجرای انواع <yoastmark class=

معایب سقف کناف چیست

سقف کناف در مقابل مزایای بسیار زیاد که دارد، دارای معایب اندکی نیز می‌باشد. البته اکثر این معایب در صورت اجرای صحیح و استفاده از مصالح مرغوب قابل پیشگیری هستند.

اگر سقف کناف توسط افراد غیرمتخصص و به روشی غیراصولی انجام شود، می‌تواند مشکلات و خسارت‌هایی مانند ریزش سقف را به همراه داشته باشد.

صفحات کناف مقاومت آن چنانی در برابر ضربه ندارند.

اگر در اجرای آن از مصالح بی‌کیفیت اجرا شود، ممکن است پس از مدتی شاهد ترک خوردگی‌هایی در سقف باشیم.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *